Placki z amarantusa z porem i kukurydzą

00:31

Moja przyjaźń z amarantusem ma różne oblicza. Z jednej strony amarantus ekspandowany - doceniam go bardzo, używam często, polecałam wielokrotnie różnym znajomym. Niezawodny towarzysz zdrowych i szybkich słodkości. Z drugiej mąka amarantusowa - wzbogacająca swą wartością odżywczą mój niejeden wypiek. Trzeba jednak na nią uważać, bo lubi dominować. I wreszcie surowe ziarno - kapryśne w przygotowaniu i specyficzne w smaku. Chrzęści między zębami i pozostawia w ustach delikatny orzechowo-kukurydziany posmak. Sam w sobie gotowany amarantus mnie nie przekonuje. Co innego, gdy połączymy go z innymi składnikami. Polecałam Wam już pyszną zupę dyniową z jego dodatkiem (TUTAJ), a teraz prezentuję bardzo zdrowe placki. 



Składniki (na 6 sztuk):

- 2 szklanki ugotowanego amarantusa z 1 łyżeczką soli himalajskiej
- 1/2 szklanki pokrojonego pora
- 1/2 szklanki kukurydzy z puszki
- 5 łyżek mąki ziemniaczanej
- 2 ząbki rozgniecionego czosnku
- szczypta pieprzu

Wszystkie składniki łączymy, wilgotnymi dłońmi formujemy placuszki. Smażymy na małej ilości oleju (najlepiej kokosowego) około 10 minut z każdej strony.  

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ja ostatnio wyczarowałam burgery z fasoli mung, były boskie. Podkradam przepis na Twoje :)
    www.dziurawykociol.pl

    OdpowiedzUsuń

Subscribe