Cukinia pod migdałowym beszamelem

11:16

Cukinia pod migdałowym beszamelem to idealny pomysł na obiad lub ciepłą kolację. Migdałowy sos beszamelowy wymyśliłam oczywiście przez tzw. przypadek. I zdecydowanie przypadł mi do gustu. :) Można wzbogacić go dodatkowo o płatki drożdżowe. Ja akurat nie miałam ich pod ręką, ale i bez nich sos świetnie zastępuje tradycyjny beszamel. 
Przepis przygotowałam dla Magazynu Aromat.


Składniki (na 6 sztuk):

Cukinia:
- 3 cukinie
- 25 dag mielonego mięsa z indyka
- 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
- 1 cebula
- 2 marchewki
- 2 łyżki masła klarowanego
- 2 łyżeczki soli himalajskiej
- 2 łyżeczki przyprawy naturalnej
Sos beszamelowy:
- 5 łyżek mielonych migdałów
- 10 łyżek wody
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka masła klarowanego
- ½ łyżeczki soli himalajskiej

  1. Mięso wrzucamy na patelnię i dusimy pod przykryciem przez 30 minut z dodatkiem masła, posiekanej cebuli, soli i przyprawy naturalnej.
  2. Z cukinii wydrążamy miąższ i kroimy go na mniejsze kawałki. Marchewkę ścieramy na tarce. Dodajemy wraz z kaszą jaglaną do mięsa i dusimy jeszcze 10 minut.
  3. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Wydrążoną cukinię podpiekamy 10 minut.
  4. Przygotowujemy sos beszamelowy. Wszystkie składniki łączymy w rondelku i gotujemy przez minutę, ciągle mieszając.
  5. Wyjmujemy cukinie, nadziewamy farszem, polewamy sosem beszamelowym i wkładamy do piekarnika jeszcze na 40 minut. 


You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe