Powidła śliwkowe bez cukru

09:16

Jeśli staracie się ograniczać cukier w Waszej codziennej diecie (tak jak ja). Lub nawet (też tak jak ja :) macie chwilowe zrywy, kiedy eliminujecie cukier zupełnie, to zapewne szukacie dżemów, konfitur lub powideł bez cukru.

W sklepach pojawia się ich coraz więcej, ale za taką przyjemność trzeba też dużo więcej zapłacić. Nigdy też niestety nie mamy pewności co się w nich znajduje. Polecam więc samodzielnie przygotowywać słodkości ze słoika. A węgierki nadają się do tego idealnie!



Składniki:

- słodkie węgierki i nic więcej (u mnie 5 kg)

  1. Węgierki dokładnie myjemy, kroimy na pół i wyrzucamy pestki.
  2. Wkładamy do dużego garnka z grubym dnem.
  3. Podlewamy szklanką wody (na wszelki wypadek, aby na samym początku się nie przypaliły).
  4. Smażymy na jak najmniejszym ogniu, dokładnie mieszając co kilkanaście minut, aż do momentu gdy uzyskają odpowiadającą nam konsystencję. U mnie było to około 4 godzin pierwszego dnia i 3 godzin drugiego. 
  5. Jeśli ktoś ma tyle cierpliwości lub jest taka potrzeba, można smażyć jeszcze trzeciego dnia.
  6. Nakładamy gorące do wyparzonych słoików.
  7. Każdy słoik od razu zakręcamy, odwracamy do góry dnem i wkładamy "pod kocyk". 
  8. Po 30 minutach słoiki odwracamy. 
  9. Zostawiamy pod kocykiem aż całkiem ostygną.
  10. Odkładamy na półkę z przetworami na zimę*.

* Szczerze wątpię czy moje doczekają zimy, bo otwieramy jeden słoiczek za drugim :)









You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe