Swojska dynia z ziemniakami. Na jednogarnkowy obiad.

05:05

Swojska! Pyszna! Od razu biorę dokładkę! W weekend robię! :)
Takie myśli kłębiły się w mojej głowie, gdy mama poczęstowała mnie jednogarnkowym daniem z przepisu znalezionego w najnowszym wydaniu magazynu Sielska Kuchnia. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Lekko zmodyfikowałam przepis i dzielę się nim z Wami. 





Składniki:

- mała dynia hokkaido (u mnie ok. pół kilograma)
- 70 dag ziemniaków
- duża cebula
- 20 dag boczku/baleronu/kiełbasy (u mnie domowa kiełbasa z indyka)

- 1/2 łyżeczki gaaram masala
- 1/2 łyżeczki curry
- 1 łyżka miodu
- sól i pieprz do smaku
- 3 łyżki oleju lub masła klarowanego


  1. Ziemniaki ugotuj w mundurkach, zostaw do ostygnięcia.
  2. Cebulę pokrój w plastry, posól i zeszklij na patelni na oleju lub maśle.
  3. Dodaj pokrojone w plastry mięso, smaż kilka minut.
  4. W tym czasie dynię pozbawioną pestek pokrój na małe kawałki (hokkaido nie trzeba obierać), dolej około 1/2 szklanki wody, dodaj przyprawy oraz miód i duś pod przykryciem 10 minut.
  5. Ziemniaki obierz, pokrój w kawałki (podobnie jak dynię), duś jeszcze 10 minut ewentualnie dolewając wody, aby nic się nie przypaliło. 
Smacznego! :)



You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe