Bezglutenowe wegańskie racuchy

10:26

Każdy wyobraża je sobie trochę inaczej.
Jedni nazywają je jabłkami w cieście, drudzy nie określiliby mianem racuchów placków niższych niż 2 centymetry. Racuchowi smakosze dzielą się też na zwolenników drożdży i sympatyków proszku do pieczenia.

Niezależnie do której grupy się zaliczacie, zapraszam na pyszne i szybkie placuszki, które kojarzą mi się z tymi smażonymi przez moją mamę. Smakowo też niczym nie odbiegają od tych z dzieciństwa, bazujących przecież na mące pszennej, mleku i jajkach.




Ten przepis (jak większość zresztą) powstał w chwili, gdy poczułam w sobie ogromną chęć na delikatne, słodkie, pachnące placuszki prosto z gorącej patelni. Jak to w takich momentach bywa, im szybciej da się je przyrządzić, tym lepiej. A jeszcze lepiej, gdy wszystkie składniki są pod ręką. W mojej kuchni te składniki są praktycznie zawsze. Racuchowy głód więc mi nie straszny :)

Składniki:
- banan
- 3 jabłka (lub 2 duże)
- 1 szklanka płatków jaglanych
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki mielonych nasion lnu
- 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia (opcjonalnie)
- 2 łyżki oleju
- 2 łyżki syropu z agawy (lub innego słodu)
- 1/2 szklanki rodzynek




  1. Banana, mąkę, siemię lniane, proszek do pieczenia, olej i syrop zmiksuj blenderem.
  2. Jabłka zetrzyj dużych oczkach tarki i dodaj do masy.
  3. Dołóż płatki jaglane oraz rodzynki i dokładnie wymieszaj.
  4. Odstaw na około 15  minut, aby masa stężała.
Racuchy smaż na rozgrzanej patelni, przed każdą partią nalej na patelnię łyżkę oleju.
Najlepiej smakują z konfiturą lub dżemem. Albo tak jak na zdjęciu, posypane mąką kokosową. :)






You Might Also Like

1 komentarze

  1. Zamiast płatków dałam mąkę gryczaną i z cieciorki i wyszły. :)

    OdpowiedzUsuń

Subscribe