Bezglutenowe elastyczne naleśniki z ciecierzycy

05:07

Prób przygotowania bezglutenowych i wegańskich naleśników podejmowałam bardzo wiele. Rezultaty z reguły były marne, a naleśnikowa papka z patelni zamiast na talerzu lądowała w koszu. Czasem, gdy smakowo (lecz nie wizualnie) nadawała się do jedzenia, wrzucałam ją do miseczki i pokrywałam grubą warstwą dżemu, która skrzętnie skrywała nędzny wyrób naleśnikopodobny. Przepis z wykorzystaniem mąki z ciecierzycy to trzecia receptura na naleśniki, która spełniła moje oczekiwania i czuję, że często będę je przyrządzać. Przepis znalazłam tu i lekko zmodyfikowałam.




Składniki (na 7 naleśników o średnicy 20cm):

- 1 szklanka mąki z ciecierzycy
- 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 i 1/3 szklanki mleka roślinnego


Wszystkie składniki dokładnie mieszamy (łyżką lub mikserem) i odstawiamy ciasto na minimum 2 godziny. Smażymy na odrobinie oleju kokosowego (smażą się błyskawicznie!). Po przełożeniu na talerz przykrywamy pokrywką, aby trochę zmiękły.

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe