Kasza gryczana z jarmużem, suszonymi pomidorami i orzechami włoskimi

04:51

Zdałam sobie sprawę, że kilka razy w tygodniu jem jakąś kaszę (lub czasem ryż) z patelni, a na blogu jej ni widu ni słychu...! :) Zmieniam więc ten bulwersujący stan rzeczy i polecam Wam kaszę gryczaną z jarmużem, suszonymi pomidorami i orzechami włoskimi! :)
W gruncie rzeczy taka kasza to świetny pomysł zarówno na szybki obiad jak i ciepłą kolację. To też dobra propozycja na przyjście gości. Nie wiemy o której dokładnie się zjawią? Nic nie szkodzi - kasza czeka na patelni i w każdej chwili można ją błyskawicznie podgrzać.




Składniki (na 2 obiadowe porcje):

- 100 g kaszy gryczanej niepalonej (jeden woreczek)
- 1 cebula pokrojona w kostkę
- 6 suszonych pomidorów z oleju pokrojonych w paski (pomidory bez oleju warto wcześniej chwilkę namoczyć)
- garść posiekanego jarmużu
- garść posiekanych i podprażonych orzechów włoskich
- 1 łyżka miodu/syropu z agawy/klonowego
- 2 łyżki oleju kokosowego
- sól do smaku


Kaszę gotujemy na sypko (ważne, aby jej nie rozgotować). Na oleju lekko podsmażamy cebulę. Dodajemy jarmuż i pomidory i dusimy 10 minut. Po tym czasie dodajemy łyżkę miodu/syropu oraz kaszę i mieszamy, solimy do smaku. Podgrzewamy całość i posypujemy orzechami. Smacznego!



You Might Also Like

4 komentarze

  1. Zrobiłam! Ale zamiast orzechów, u mnie wystąpiła dynia. Pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zosiu, śledzę bloga i często próbuję twoich przepisów. Baaardzo mi się tutaj podoba. Szybko i smacznie! :) Liczę, że kiedyś się do was wprosimy - pogadamy, ugotujesz coś pysznego, a nasi chłopcy - mali i duzi ;) się pobawią. Pozdrawiamy was ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo mi miło :) super pomysł! I ja liczę, że się spotkamy! :)

      Usuń

Subscribe