Zdrowy wegański majonez z nerkowców

07:05

Próby przygotowania roślinnego majonezu podejmowałam kilkakrotnie. Z bardzo różnym rezultatem. Mąż do dziś wspomina specyficzny zapach majonezu z kalafiora, który wypełniał całą lodówkę i buchał z niej niespodziewanie zaraz po otwarciu drzwiczek... I bynajmniej nie była to przyjemna woń. :D Po eksperymentach ze słonecznikiem, ostatecznie zostałam fanką majonezu z nerkowców. W internecie nie brakuje przepisów na jego przygotowanie. Po kilku próbach, odnalazłam najbardziej odpowiadające mi proporcje. Bardzo zdrowy i pyszny majonez nadaje się idealnie nie tylko do świątecznych sałatek. Można go przechowywać w lodówce kilka dni.




Składniki:

- 75 g nerkowców
- 1 łyżka musztardy
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka syropu z agawy/klonowego/ew.miodu
- 2 łyżki oleju o neutralnym smaku (u mnie olej z ostropestu)
- 1 mały ząbek czosnku
- 5 łyżek przegotowanej wody
- 1/2 łyżeczki soli himalajskiej
- szczypta pieprzu

 
Nerkowce zalewamy gorącą wodą (tak aby woda przykryła wszystkie) i moczymy przez ok. 10 godzin, odsączamy. Wszystkie składniki majonezu wrzucamy do pojemnika blendera, miksujemy aż do uzyskania gładkiej konsystencji.

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe